YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

nadi saya berdegup dgn izin Nya selama

Lilypie Angel and Memorial tickers

lovelies

Friday, May 17, 2013

unaswerable.

assalammualaikum.


 It's been a while since i last updated my blog. Hm. lama jgk rasa tak menaip apa apa kat sini. banyak benda jadi and banyak jgk study yang tertonggeng sana sini. kena catch up balik. arrr. degree susah, and i even thought to quit. hmm. 

dalam masa tak update langsung blog, i learn so many things. life is so unpredictable. masa depan sapa yg boleh jangka, selain Allah. kan ? i learn that people could change. feeling change. situation change, and sometimes kita mmg tak sedaq pon. saya belajaq yang bila gembira, kita kena ready utk sedih. sebab kita tak selamanya gembira. ada masa Allah uji kita. 

tapi dalam ujian Allah tuh ada rahmat. mungkin mulanya kita tak nampak. mungkin jugak buat tak nampak. sebab terlalu sedih. Allah uji dan kita jatuh terduduk tak mampu bangun. padahal, Allah tak uji hambaNya lebih dari apa yg kita mampu tanggung.

sepanjang masa tak update blog, tak bersosial nih. terasa berdosa sgt pada mak. sebab bnyak masa terabai, ignore study. i been struggling so hard just to stay strong. Allah saja taw. sakit, dan tiap kali tuh. saya mintak wahai pemilik nyawaku. berat ujianMu. kuatkan aku, lindungi aku dari putus asa. saya taw mungkin ni cara Allah utk buat saya dekat dgn Dia. saya redha, walaupun awalnya tuh saya payah nak redha. saya terkejut bnda ni jadi. saya tak ready. 

saya terlalu mengenang kenangan lama. ya saya rinduuu sebenarnyaaa. rasa mcm mimpi. bangun pagi, saya pesan pada diri sendiri. tolong jadi kuat. sbb bnda ni bukan mimpi. tolong kesian diri sendiri. sbb takda org yg akan kesiankan saya.

saya terbaca satu page, untuk gembira doakan orang lain gembira. maafkan semua orang. saya doakan seseorang tu bahagia. saya maafkan semua orang. sebab saya nak bahagia. betapa saya rindu untuk jadi saya yang dulu dan saya nak belajaq dgn tenang. 

ermm, Alhamdulillah. despite everything. akhirnya saya convo jgk. alhamdulillah, terima kasih juta juta pada family sbb sanggup datang jauh jauh. bawak hadiah even saya sendiri lupa dh pasal hadiah bnga. even saya sendiri hliang semangat nk convo. terima kasih pada kawan kawan yg wish. yang datang masa convo. terima kasih, tak sangka. but stil terima kasih :')














terima kasih kawan2 atas sokongan dan doa. taktaw apa jadi kalau takda mereka yg bgelar kawan ni. i might be lost until today. in sha Allah, i will be okayyy. semoga semua sihat dan bahagia selalu. Aamiin :) Kadang kadang bila kita minta sesuatu utk dimiliki pada Tuhan dan diberi hint itu bukan terbaik utk kita, mungkin dah tiba masa minta miliki hati yang Redha & minta hanya yang terbaik dariNYA. dan saya mintak yg tbaik buat dirinya dan saya. sungguh, hati ni sayang dan biar sayang tuh saya simpan buat diri saya. semoga Allah jaga diri saya, diri dia, keluarga kita dan kita semua. Allah sebaik baik pjaga kan.



wasalam.